SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número2Diferencia, ciudadanía y salud colectiva: el acompañamiento terapéutico en la red públicaPsicología positiva: una nueva perspectiva en psicología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diversitas: Perspectivas en Psicología

versión impresa ISSN 1794-9998

Resumen

VARELA, Aída; GRAMACHO, Ana  y  MELO, Clelia. Pedagogical alternative that answers to the challenge of quality in education: instrumental enrichment program (PEI). Diversitas [online]. 2006, vol.2, n.2, pp.297-310. ISSN 1794-9998.

This article presents the Instrumental Enrichment implementation assessment for the Public High School System (Basic Education) in Bahía. Experience followed by a research project outlined to assess the Instrumental Enrichment effectivety as an applicative of the Strucutural Cognitive Modifiability, methodologically sponsored by the Mediated Learning Experience, regarding apprehension, signification and information transference / transcendence by teachers and students. This investigation is a comparative study between students and school units that already integrate IE in their curriculum (experimental group) and those that don't have IE intervention (control group). Data analysis revels modificability in the teaching learning process.

Palabras clave : cognitive modifiability; mediation; document; competences and abilities; teaching-learning; autonomy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons