SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 issue1Self-reference and therapeutic style: Its intersection in the formation of systemic therapistThe mediation and positive view of the conflict in the classroom: Framework for a pedagogy of coexistence author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Diversitas: Perspectivas en Psicología

Print version ISSN 1794-9998

Abstract

CASTANEDA CANTILLO, Ana Elvira. Modelo de esquema para estudiar por preguntas en el contexto universitario. Diversitas [online]. 2008, vol.4, n.1, pp.173-186. ISSN 1794-9998.

Esta investigación se desarrolló en el Departamento de Bienestar Universitario de la Fundación Universitaria Sanitas, producto del Programa de Atención de Estudiantes con Bajo Rendimiento Académico, a través del cual se buscó dar cuenta de un modelo de autoaprendizaje por preguntas meta y preguntas peldaño, dentro de un proceso de formación universitario de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP). El diseño metodológico consistió en la construcción de cinco escenarios de intervención, con 88 estudiantes y 17 docentes de las facultades de Enfermería y Medicina.

Keywords : autoaprendizaje; preguntas meta y peldaño; rendimiento académico.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License