SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue19Transformations in the managerial outlook regarding the role of workers in auto-parts companies in Cordoba - ArgentinaIs it possible to achieve development on the basis of organic-coffee initiatives? The perspectives of a local-global bussines in Mayan Communities author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Antipoda. Revista de Antropología y Arqueología

Print version ISSN 1900-5407

Abstract

GAGGIOLI-HOERPEL**, Naymé N.. Economía en problemas: La agencia económica individual en tiempo de crisis. Antipod. Rev. Antropol. Arqueol. [online]. 2014, n.19, pp.189-215. ISSN 1900-5407.

Este artículo examina en qué medida las crisis reconfiguran la agencia económica individual. Se presenta evidencia empírica de una investigación etnográfica sobre la crisis argentina de 2001, sosteniendo que las coyunturas de crisis constituyen oportunidades sugestivas para iluminar la diversidad de formas que toma la agencia económica. Contrariamente a gran parte de la literatura tradicional que asume a la razón como opuesta a las pasiones, los hallazgos permiten ilustrar el papel de la interacción entre lo cognitivo y lo emocional en la orientación de las acciones.

Keywords : Etnografía; crisis; Argentina; cognitivo; emocional.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )