SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32VALORES ÉTICOS EN DECISIONES DE PEQUEÑOS AGRICULTORES CONFRONTADOS CON PERCEPCIONES DE ESTUDIANTES DE AGRONOMÍA (UNIVERSIDAD DE CALDAS)ESTUDIO DE CAPACIDAD DE CARGA AMBIENTAL JARDÍN BOTÁNICO UNIVERSIDAD TECNOLÓGICA DE PEREIRA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Luna Azul

versión impresa ISSN 1909-2474

Resumen

CRUZ MUNOZ, MARITSA; CASTRO RAMIREZ, LADY D  y  MACIAS PINTO, DIEGO JESÚS. CHILHOOD AND ENVIRONMENTAL INTERPRETATION IN THE UNIVERSIDAD DEL CAUCA ÁLVARO JOSÉ NEGRET BOTANICAL GARDEN PROJECT (UCAJN). Luna Azul [online]. 2011, n.32, pp.82-94. ISSN 1909-2474.

The qualitative evaluation by means of the conceptual maps technique carried out in the UCAJN botanical garden space with a group of fourth and fifth grade children from the educational institutions North Commercial Chaux Francisco José Ferrer (CNFJCF) of La Rejoya and Rafael Pombo (RP) in the city of Popayán through three consecutive phases (exploration, validation and implementation), allowed to demonstrate an increasingly significant learning process reflected in the gradual assimilation of concepts, both in the structure of conceptual maps and the acquisition of ethical and environmental values (aesthetic, ecological, economic, humanistic, moral, recreational, and scientific) towards the environment. Throughout the investigation, this progression led to the structure of an environmental interpretation talk model for school children and then to support the environmental interpretation plan for the UCAJN Botanical Garden project.

Palabras clave : Environmental interpretation; conceptual maps; meaningful learning; botanical garden; Cauca.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons