SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41TENDENCIAS DE LA BIOTECNOLOGÍA, LA INNOVACIÓN Y EL DESARROLLO EN COLOMBIAEl IMPERATIVO DE LA AGRICULTURA HOY: CUIDAR LA TIERRA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Luna Azul

versión impresa ISSN 1909-2474

Resumen

ARANDA SANCHEZ, José M. ECOLOGICAL LITERACY AS A NEW PEDAGOGY FOR THE UNDERSTANDING OF LIVING THINGS. Luna Azul [online]. 2015, n.41, pp.365-384. ISSN 1909-2474.  https://doi.org/10.17151/luaz.2015.41.20.

The central objective of this article is to analyze the bases, the platform and the principles of the pedagogy Fritjof Capra has called Ecological Literacy to refer to a particular way of addressing environmental education, no longer from the classroom but from the very place where it seeks to be intervened having Deep Ecology as the philosophical-scientific support and with a vast experience of collective work that has gone beyond geographical borders, and does not require more doctrine that willingness and humbelness to follow the steps to discover the problems and act accordingly in the here and now of the complex community relations with living systems.

Palabras clave : Environmental education; ecological literacy; deep ecology; ecosophy; living things.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons