SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44INFLUENCIA DE LOS RECURSOS Y LAS DINÁMICAS DEL TERRITORIO EN EL SOSTENIMIENTO DE LA AGROINDUSTRIA RURAL PANELERA DE SUPÍA, CALDASSISTEMAS DE ALERTA TEMPRANA CON ENFOQUE PARTICIPATIVO: UN DESAFÍO PARA LA GESTIÓN DEL RIESGO EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Luna Azul

versión impresa ISSN 1909-2474

Resumen

MERA BENAVIDES, David Alejandro. ENVIRONMENTAL DIAGNOSIS OF VISUAL POLLUTION PERCEPTION BY UNIVERSITY POPULATION FROM THE CIVIL ENGINEERING AND NATURAL, EXACT AND EDUCATION SCIENCES FACULTIES AT UNIVERSIDAD DEL CAUCA. Luna Azul [online]. 2017, n.44, pp.211-230. ISSN 1909-2474.  http://dx.doi.org/10.17151/luaz.2017.44.13.

An environmental assessment of the perception and the degree of visual pollution in the campus, was conducted in two faculties of Universidad del Cauca. For this purpose, university and public opinion surveys to know different factors that generate, alter and offer solutions to the environment with the aforementioned problems were conducted. The percentage results using the SPSS statistical program showed how most of the university population knows about the importance of the impact generated with an 84% and an 87% of the discomfort, plus 36.4 % of the population surveyed states that education is the solution to the problem. The study also establishes that it is the university students who are willing to seek solutions and mitigation of visual pollution through new spaces.

Palabras clave : Visual pollution; environmental diagnosis; mitigation; Universidad del Cauca; university students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons