SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número19Determinación de la concentración de cadmio en un chocolate colombiano con 65% de cacao y chocolates extranjeros con diferentes porcentajes de cacaoAnálisis y clasificación de atributos de mantenibilidad del software: una revisión comparativa desde el estado del arte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Entre Ciencia e Ingeniería

versión impresa ISSN 1909-8367

Resumen

ROJAS, A.A. et al. Building 3D models in order to teach the Gauss' Law in a differential form. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2016, vol.10, n.19, pp.33-39. ISSN 1909-8367.

This article presents some results of a research project aimed mainly to involve students in scientific modeling activities, through building computer models. The study was conducted with a group of 43 students of Civil and Systems Engineering from Universidad Cooperativa de Colombia, located in Ibague, and was based on the scientific modeling, the computational modeling and the Meaningful Critical Learning Theory. The main findings reveal that the implementation of the didactic approach based on problem situations that were modeled on computer programs, favored student interaction, discussion, the formulation of questions based on the Gauss' Law and the construction of computer models used to represent problem situations presented, generating an understanding of concepts related to the field of knowledge.

Palabras clave : Physics teaching; Gauss' law; computational modeling.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons