SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número20Estudo da transferência de NaCl durante o salgamento do queijo costenho picadoEstado da arte dos métodos de avaliação de QoE e ambientede emulação para o serviço de vídeo em redes LTE índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Em processo de indexaçãoCitado por Google
  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO
  • Em processo de indexaçãoSimilares em Google

Compartilhar


Entre Ciencia e Ingeniería

versão impressa ISSN 1909-8367

Resumo

FILIGRANA, A, L; SOLANO, F  e  COLLAZOS, C. A. Videogames design supported in smartphones through interaction patterns. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2016, vol.10, n.20, pp.57-65. ISSN 1909-8367.

Since the moment they appeared in the 90s, software patterns have been a source of information when trying to solve recurring problems related to the creation and interaction of software. Nowadays, there is a variety of these patterns including interaction patterns, which are focused on solving problems related to direct communication between a user and different kind of software systems, such as videogames. Although interaction patterns have also been used in the context of entertainment software trying to improve communication between designers and players, it is not easy to identify which existing patterns could be considered to be adapted to the context of videogames supported in smartphones. In that sense, this article proposes and evaluates a set of interaction patterns focused on ease of use, adapted to the design of videogames supported in smartphones.

Palavras-chave : Easy to use; interaction patterns; smartphones; videogames.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons