SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número24Evaluación de la vulnerabilidad sísmica de la tapia en Pasto (Nariño, Colombia). Caso Teatro Imperial - Ingeniería y PatrimonioDispositivos electrónicos y vehículos automotores: productos defectuosos y peligrosos para el consumidor índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Entre Ciencia e Ingeniería

versión impresa ISSN 1909-8367

Resumen

MOLINA, M. F.. Use of experimental kits to improve attitudes and lower repetition in general chemistry. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2018, vol.12, n.24, pp.89-95. ISSN 1909-8367.  https://doi.org/10.31908/19098367.3817.

This article develops a classroom innovation proposal, incorporating experimental activity in master classes through the use of didactic kits to improve negative attitudes toward chemistry and lower repetition in a general chemistry course. It is possible to apply 8 kits, with their development, development of guides and use, giving positive results on the attitudes towards chemistry, considering its difficulty, the interest of chemical knowledge and obtaining an appropriate disciplinary learning. Additionally, the kits allowed obtaining a rate of loss of the course over 5% compared to 38% for the General Chemistry courses at the National University of Colombia.

Palabras clave : attitudes; innovation; kits; general chemistry; repetition.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )