SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número27Desarrollo de nuevos procesos de operación y administración, soportados en innovación organizacional y herramientas de tecnologías de información para una empresa del sector automotorCONTROL DE TEMPERATURA EN INTERCAMBIADORES DE CALOR TIPO CORAZA-TUBO: UNA REVISIÓN REALIZADA A LA INDUSTRIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Entre Ciencia e Ingeniería

versión impresa ISSN 1909-8367

Resumen

MURCIA, E.  y  HENAO, J. C.. Robotics and APP design: a possibility to enhance the mathematical thinking of undergraduate students. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2020, vol.14, n.27, pp.35-40.  Epub 20-Mar-2021. ISSN 1909-8367.  https://doi.org/10.31908/19098367.0004.

In the national educational context and for students at the basic and secondary education levels, their appropriations of mathematical concepts tend to be low and this becomes especially evident when they enter higher education. It is necessary to implement active and innovative methodologies that promote in the student new dynamics for the development of a mathematical Knowledge; To answer to this problem, from the research group Entre Ciencia e Ingeniería of the Faculty of Basic Sciences and Engineering of the Católica de Pereira University, it is proposed to carry out a methodological proposal based on the use of robotic devices LEGO MINDSTORMS and mobile platforms such as App Inventor with the purpose that the student improves their levels of competence in numerical, variational and geometric thoughts.

Palabras clave : Robotic devices; App inventor; Variational thinking; numerical thinking; Lego Mindstorms..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )