SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número5Dos dimensiones de la estrategia ''me too'': consumidor y organizaciónConstrucción y comunicación de significados en la música popular índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


CS

versión impresa ISSN 2011-0324

Resumen

BORJAS DE XENA, Leslie Mercedes. Managerial Spirit from de Social Representations: Venezuelan case. CS [online]. 2010, n.5, pp.149-166. ISSN 2011-0324.  http://dx.doi.org/10.18046/recs.i5.455.

This research seeks to characterize the central and peripheral structures of the Social Representations (SR) on Entrepreneurial Spirit (ES). The SR are ways of social thinking that include information, beliefs, attitudes, practices and experiences. This type of research is complementary. The methodology called for the analysis of content found in secondary literature and in depth interviews. The corpus includes 65 articles in the 2006-2009 period. The results showed that the anchorage of the SR in the Venezuelan context could be characterized as ''highly'' entrepreneur.

Palabras clave : Social Representations; Managerial Spirit; National Culture; Press Media.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )