SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6Investigación y comunicación científica en la universidad argentina: reflexiones a partir de un estudio de casoPosibilidades del enfoque CTS como eje articulador de la educación superior tecnológica y el entorno social en contextos locales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


CS

versión impresa ISSN 2011-0324

Resumen

CALDERON, Andrés  y  LOPEZ ASTUDILLO, Andrés. Uses of the "Rise of the Nations" videogame in the teaching-learning process in the Industrial Engineering program at the Icesi University. CS [online]. 2010, n.6, pp.101-128. ISSN 2011-0324.  https://doi.org/10.18046/recs.i6.463.

Videogames provide multiple possibilities to be used as a didactic tool. The structure of videogames favors the application of active learning methodologies in an academic setting for the development of issues related to industrial engineering. These possibilities are described in detail based on the outcomes of the research process completed at the Industrial Engineering Department at the Icesi University.

Palabras clave : Serious Games; Game Rally; Systemic Thinking; Social Networks.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )