SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11EMPODERAMIENTO EN JÓVENES EN SITUACIÓN DE DESPLAZAMIENTO. EL CASO DE LA UNIDAD DE ATENCIÓN Y ORIENTACIÓN (UAO) DE LA ALCALDÍA DE PASTONARRAR POR ESCRITO: INTERSUBJETIVIDAD Y PROCESOS RECURSIVOS EN EL NIÑO COMO ESCRITOR índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


CS

versión impresa ISSN 2011-0324

Resumen

CANTOR, JACKELINE. SUBJECT, LANGUAGE, AND THE SOCIAL ORGANIZATION OF CHILDREN: ANALYSIS OF DISCOURSE. CS [online]. 2013, n.11, pp.215-242. ISSN 2011-0324.  https://doi.org/10.18046/recs.i11.1571.

The following article presents the results of research on how some mothers discursively refer to children with difficulties in their primary social organizations. Based on surveys and workshops, this study provides an analytical framework supported by the pragmatic view of language and the theory of enunciation to construct a model for the analysis that articulates problems of enunciation, the referent, and speech acts with the indicators of primary social organization. The results of this research take into account the existence of a symbolic framework from which children organize their identity as a social subject.

Palabras clave : Primary socialization; school work; analysis of discourse.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )