SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18DE LA DESTERRITORIALIZACIÓN A LA RETERRITORIALIZACIÓN EN EL ACCESO, USO Y REGULACIÓN DE RECURSOS SOCIO-AMBIENTALES: CASO DE LAS PROVINCIAS DE ALMEIDAS Y SABANA CENTRO (CUNDINAMARCA, COLOMBIA) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista eleuthera

versión impresa ISSN 2011-4532

Resumen

RODRIGUEZ-BUITRAGO, Anderson Geovany. CONSTRUCTION OF RULES: AN EXPERIENCE FROM THE CLASSROOM ENVIRONMEN. Rev. eleuthera [online]. 2018, vol.18, pp.13-30. ISSN 2011-4532.  https://doi.org/10.17151/eleu.2018.18.2.

Objective:

This paper presents some analyses of the student´s perception of the construction of rules within the classroom environment.

Methodology:

Data derived from the macro-project “Living Educational Institutions” was analyzed through surveys applied to students of the Educational Institution San Francisco de Loretoyaco. The research was carried out under the non-experimental, descriptive methodology.

Results:

It was possible to confirm the importance of generating a culture of participation.

Conclusions:

Among the main conclusions, it was possible to demonstrate the importance of the teacher in the participatory construction of rules.

Palabras clave : rules construction; classroom environment; school environment; students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )