SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Relación entre los niveles de conocimiento y gestión de los costos de producción de los gerentes del sector gastronómico colombianoInfluencia de la motivación en el rendimiento académico: un análisis de la evaluación motivacional en el aprendizaje de las matemáticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación

versión impresa ISSN 2027-8306versión On-line ISSN 2389-9417

Resumen

PARDO-ROZO, Yelly Yamparli; ANDRADE-ADAIME, Milton César  y  CORREA-CRUZ, Lucelly. Towards investigative training in the business administration programme of the universidad de la Amazonia (2021-2028), Caquetá - Colombia. Revista Investig. Desarro. Innov. [online]. 2022, vol.12, n.1, pp.45-56.  Epub 06-Dic-2022. ISSN 2027-8306.  https://doi.org/10.19053/20278306.v12.n1.2022.14206.

The objective of this article is to design a proposal to strengthen research training in the Business Administration program of the Universidad de la Amazonia, Colombia. The research is descriptive and propositional. A sample of 389 students was determined by simple random sampling. The study used correlation analysis and the elaboration of a SWOT (Weaknesses, Opportunities, Strengths, Threats) matrix. The results indicate that for 70% of the students, research is a complex process and mentally unrelated to their professional training. It concludes with: the proposal of awareness-raising activities aimed at students, the identification of course units that include applied research, the promotion of participation in research groups and hotbeds, an increase in academic credits in the curriculum as support for the degree option and the restructuring of the research lines of the program.

Palabras clave : correlation analysis; research lines; formative research; research seedlings.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )