13 2 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación

 ISSN 2027-8306 ISSN 2389-9417

ESLAVA-ZAPATA, Rolando; CARDENAS, Diego    CHACON-GUERRERO, Edixón. Management of Colombian hotel companies' websites: an empirical approach. []. , 13, 2, pp.223-232.   07--2024. ISSN 2027-8306.  https://doi.org/10.19053/20278306.v13.n2.2023.16829.

^a

The article examines hotel companies' Website management in Cúcuta, Colombia. The methodology is quantitative with descriptive design. A survey of sixty-two items is applied to the managers of five hotels, to know their opinion on aspects such as: Website, Prices, Reservation, Products, Navigability, Customer Relationship Management Variables, Privacy and Security. The results indicate that hotels manage their websites well. However, weaknesses are evident in the visualization of room services, information on city attractions, interaction via chat and access for the visually impaired. We conclude with the need to constantly review the changing trends in web pages and clients' demands, in order to offer information that provides optimum visibility on the national and international market.

^len^a

El artículo examina la gestión de las páginas Web de las empresas hoteleras de Cúcuta, Colombia. La metodología es cuantitativa con diseño descriptivo y se aplica una encuesta de sesenta y dos ítems a los gerentes de cinco hoteles, para conocer su opinión sobre aspectos como: Sitio web, Precios, Reserva, Productos, Navegabilidad, Variables de gestión de relaciones con los clientes, Privacidad y seguridad. Lo resultados revelan que los hoteles hacen una buena gestión de las páginas web. No obstante, se evidencian debilidades en la visualización de los servicios de habitaciones, en la información sobre las atracciones de la ciudad, en la interacción vía chat y el acceso a personas con discapacidad visual. Se concluye con la necesidad de revisar constantemente las nuevas tendencias de las páginas web y las exigencias de los clientes, de cara a ofrecer información que dé una óptima visibilidad en el mercado nacional e internacional.

^les

: .

        · | |     · |     · ( pdf )