SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Políticas y programas del sistema educativo colombiano como marco para la articulación de las TIC¿Cómo se entienden las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en los contextos educativos rural y urbano? Estudio comparativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aletheia. Revista de Desarrollo Humano, Educativo y Social Contemporáneo

versión On-line ISSN 2145-0366

Resumen

BANDA CASTRO, Ana Lilia; FLORES VARELA, Ramona  y  MORALES ZAMORANO, Miguel Arturo. The Social Capital of Human Beings, Family and Communities as a Joint Product for Human Development. Aleth. rev. desarro. hum. educ. soc. contemp. [online]. 2016, vol.8, n.1, pp.32-43. ISSN 2145-0366.

This paper presents a review of social capital in order to identify its links with social participation, values and empowerment. This will provide the required arguments for enhancing and strengthening social capital and thus promote human development. The prevalence of statistical data with regard to violence, insecurity and some components of social capital suggests its decrease or its fragility, which raises the possibility of transforming this society resource. We discuss some links between the variables, such as reciprocity, trust, social participation and empowerment, which have been studied by several authors. We conclude by mentioning some favorable aspects of human development that are affected by social capital.

Palabras clave : Social capital; social participation; empowerment; values.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons