SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2Subjetividades políticas juveniles de paz a través del cuerpo: la experiencia del Colectivo Sin FronterasDe lo relacional en el arte como recurso imaginativo para la construcción de la paz índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aletheia. Revista de Desarrollo Humano, Educativo y Social Contemporáneo

versión On-line ISSN 2145-0366

Resumen

URIBE-LOTERO, Claudia Patricia; DONOSO-FIGUEIREDO, Diana  y  RAMIREZ-RAYMOND, Alfredo. From Social Mapping to Understanding Socio-Educative Contexts. Aleth. rev. desarro. hum. educ. soc. contemp. [online]. 2017, vol.9, n.2, pp.74-92. ISSN 2145-0366.

The following article gives an account of how Social Mapping can be used to unders tand the socio-educational context of the families of three students that live in poor urban territories. These students are part of an educational program from a private organization. To fulfill the purpose of understanding the social contexts, it is necessary to understand how the families have built their images of the context where they live and develop. Because of its flexibility, social mapping allows us to portray the intersubjective linkages within a territory from the perspective of these families' educational aspirations.

Palabras clave : Social mapping; territory; socio-educational context; poverty.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )