SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número4La sonrisa revisionista de ManfredoEsteticismo y compromiso social en Euterpologio politonal de Vicente Rosales y Rosales. Reactualización y superación del modernismo en El Salvador índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Perífrasis. Revista de Literatura, Teoría y Crítica

versión impresa ISSN 2145-8987

Resumen

PALOMEQUE, Azahara. The Birth of Anarda: Feminine Portrait through the Gongoric Style in Botelho de Oliveira's Poetry. perifrasis. rev.lit.teor.crit. [online]. 2011, vol.2, n.4, pp.23-35. ISSN 2145-8987.

During the so-called literary Barroque, the subject matter referring to feminine portrait reaches its height in European lyric. Following the literary patterns inaugurated by Petrarca's work during Middle Age's twilight, Luis de Góngora contributes to the creation of a new discourse concerning this theme. In this context, the Brazilian Botelho de Oliveira appropriates Gongoric style in keeping with the translatio studii procedures and according to the imitatio rules that governed lyric processes at that time. By doing this, he creates his own poetic beloved Anarda, endowing his work with full originality.

Palabras clave : Barroque; Góngora; Botelho; imitatio; portrait.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )