SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue28State of the art: analysis and interpretation of the conclusions of studies related to physical educationApproach to the history of education in Colombia and the social context of Cartagena: Ability to understand school careers as a result of the political dynamics author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Zona Próxima

On-line version ISSN 2145-9444

Abstract

PERNETT CARDENAS, Margarita. Carga cognitiva en la lectura de hipertexto. Zona prox. [online]. 2018, n.28, pp.42-56. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.28.9505.

Este artículo tiene como finalidad realizar una revisión del concepto de carga cognitiva y explicar los aportes relevantes de diferentes autores para determinar los efectos de la lectura de hipertexto en relación con la carga cognitiva. Así mismo, presentar un repaso histórico que permite establecer los antecedentes de este concepto, sus tipos y los diferentes elementos que lo conforman.

Keywords : Carga cognitiva; hipertexto; teoría de la carga cognitiva; comprensión lectora..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )