SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número9REFLEXIONES CRÍTICAS SOBRE LA FORMACIÓN DEL SUJETO SOCIAL EN UN PROGRAMA DE FORMACIÓN SUPERIORFORMACIÓN DEL PROFESORADO EN NATURALEZA DE LA CIENCIA MEDIANTE INVESTIGACIÓN-ACCIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

ZAMBRANO LEAL, Armando. The Teacher and the Society of Control. "What is Hidden in What is Seen". Prax. Saber [online]. 2014, vol.5, n.9, pp.149-164. ISSN 2216-0159.

In order to understand the uneasiness and the tensions faced in the teaching profession, it is important, required, and urgent to reflect on the transition occurred between the modern educational ideal and the contemporary one. The dissertation is focused on four aspects: the teacher's trade, the teacher as a philosopher of the Republic, the teacher as a professional of the discipline, and the regime of proletarianization and control. These four aspects have as territory the structural isomorphism.

Palabras clave : teaching profession; modernity; postmodernity; society of control; education; knowledge.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )