SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue14Tic At The Regulations for the High Education Syllabus in ColombiaRELATIONSHIPS BETWEEN LEARNING ACHIEVEMENT, SELF-MONITORING, COGNITIVE STYLE, AND LEARNING STYLE IN MEDICAL STUDENTS author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Praxis & Saber

Print version ISSN 2216-0159

Abstract

PULIDO HUERTAS, Diana Carolina; NAJAR SANCHEZ, Olga  and  GUESGUAN SALCEDO, Lady Giovanna. VIVAMOS LA INNOVACIÓN DE LA INCLUSIÓN DE DISPOSITIVOS MÓVILES EN LA EDUCACIÓN. Prax. Saber [online]. 2016, vol.7, n.14, pp.115-140. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.5220.

Resumen El estudio abordará la caracterización sobre el manejo de competencias digitales de algunos docentes de Básica Primaria de una institución pública de la ciudad de Tunja, a través de actividades con tabletas con el fin de consolidar una cultura digital. La incorporación de dispositivos digitales individuales, para estudiantes y docentes de los distintos niveles educativos, se está transformando en una tendencia mayoritaria en las actuales políticas gubernamentales de inclusión digital, inclusión social y de mejoramiento de las oportunidades educativas de los sistemas educativos de Iberoamérica.

Keywords : tecnología digital; integración digital; competencias digitales; tabletas; TIC.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License