SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue14RELATIONSHIPS BETWEEN LEARNING ACHIEVEMENT, SELF-MONITORING, COGNITIVE STYLE, AND LEARNING STYLE IN MEDICAL STUDENTSCompetency Evaluation With the Support of a Learning Management System author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Praxis & Saber

Print version ISSN 2216-0159

Abstract

CONTRERAS ALBORNOZ, Francisco de Paula  and  GASEA BAZURTO, Luis Fernando. LAS EMOCIONES DEL ESPECTADOR EN UNA EXPERIENCIA FOTOGRÁFICA, PICTORICA Y CINEMATOGRÁFICA. Prax. Saber [online]. 2016, vol.7, n.14, pp.165-192. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.5222.

Resumen En el presente artículo se exponen los resultados del análisis comparativo de tres estudios: The Science of Art: A Neurological Theory of Aesthetic Experience (1999), Neural Correlates of Beauty (2004) y Neurocinematics: the Neuroscience of Film (2008). Cada una de las investigaciones señaladas examina la actividad neuronal de un grupo participantes que observa fotografías, pinturas o filmes. Se consideró que las experiencias expuestas permiten comprender el alcance y objeto del neurocinema. El método de la investigación fue revisión documental y el enfoque analítico. Se diseñaron tablas para sistematizar la revisión de los textos y se elaboraron tablas descriptivas basadas en resúmenes analíticos RAE. Se concluye que dos de los estudios tuvieron en común que los participantes presentaron actividad neuronal en el área del sistema límbico, la región del cerebro que procesa las emociones.

Keywords : arte; cerebro; emociones; experiencia; sistema límbico.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License