SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Prácticas de reciprocidad en comedores comunitarios: entre el amor, la confianza y la esperanzaApuntando al trabajo con las emociones desde la formación en Trabajo Social con sujetos y familias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Trabajo social

versión On-line ISSN 2256-5493

Resumen

REA RUBIANO, Eliana Sofía  y  SALDARRIAGA VELEZ, Jaime Alberto. Emotions and Justice Practices: Reflections for Addressing School Violence(s). Trab. soc. [online]. 2023, vol.25, n.1, pp.143-165.  Epub 01-Mar-2023. ISSN 2256-5493.  https://doi.org/10.15446/ts.v25n1.101858.

This article, derived from the doctoral research project Scope and limitations of restorative justice in the approach to school violence(s) in Colombia, makes an analytical tour of the complex relationship between emotions and practices of justice at school, focusing on school violence. In general, it covers both epistemological perspectives and some theoretical approaches that have addressed the place of emotions in school justice practices. Furthermore, it discovers the need to transcend functional views towards complex analyses of school violence(s) and emotions in school justice.

Palabras clave : School violence; emotions; political emotions; school justice.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )