21 2 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

HERRERA DIAZ, Luz Edith; CRUZ RAMOS, María de los Milagros    SANDOVAL SANCHEZ, Mario Alberto. Using Personal Portable Devices as Learning Tools in the English Class. []. , 21, 2, pp.74-93. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.21.2.5.

^len^aA group of university students used a variety of personal portable devices (cellphones, tablets, laptops, and netbooks) which distracted them in English class. This qualitative action research aimed to implement activities entailing the use of such devices and to learn their impact on students' learning and the use of English in class. Thus, a series of applications was used to promote the use of these devices for the benefit of the English as a Foreign Language class. These applications included a learning management system that resembled a social network, a live interaction application, and an online dictionary. It was found that students were able to productively use these devices as learning tools plus they expressed comfort and interest in using them.^les^aUn grupo de 40 estudiantes universitarios usaban varios dispositivos personales portátiles (teléfonos celulares, tabletas, laptops) que los distraían en la clase de inglés. Esta investigación acción, de corte cualitativo, tuvo como objetivo implementar actividades que implicaron el uso de tales dispositivos y conocer su impacto en el aprendizaje y el uso que hacían del inglés los estudiantes en la clase. Se utilizaron una serie de aplicaciones fueron utilizadas para promover el uso de estos dispositivos en beneficio de la clase de inglés. Estas aplicaciones incluían un sistema de gestión del aprendizaje semejante a una red social, una aplicación de interacción en vivo y un diccionario en línea. Se encontró que los estudiantes usaron dichos dispositivos productivamente como herramientas de aprendizaje y expresaron comodidad e interés en usarlas así.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License