SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número3Miedo e inseguridad de la gestante durante el trabajo de parto como motivos para la demanda de internación precozEducación en salud: Relatos de las vivencias de enfermeros con la Estrategia de Salud de la Familia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

SOARES ALBANO, Maíra Aparecida  y  CORREA, Ione. Reading fairy tales as a humanization strategy of hospitalized children care. Invest. educ. enferm [online]. 2011, vol.29, n.3, pp.370-380. ISSN 0120-5307.

Objective. To asses fairy tales reading as a humanization strategy of hospitalized children care. Methodology. Qualitative study in which data was collected from: fairy tales reading: individual interview, questionnaire, drawings and stories created by the children. Results. During reading sessions, improvement in the children’s reactions was seen: They were more focused, participative, enthusiastic and happy; those accompanying the children liked and accepted this intervention. Data analysis collected from Interviews, questionnaires, narratives and drawings, showed results in favor of the tales reading practice. Conclusion. The humanization strategy of care supported by fairy tales reading, had a positive impact in the children’s admission to the hospital.

Palabras clave : humanization of assistance; child; hospitalized; patient escort service; reading; therapeutics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons