SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número3Modelo de awareness en el CSCL ALLEGRO utilizando la arquitectura blackboardDiseño de una aplicación para la gestión de carga en transformadores de distribución índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ingeniería e Investigación

versión impresa ISSN 0120-5609

Resumen

ORTIZ TRIVINO, Jorge Eduardo  y  CIPAGAUTA, Rodolfo. A virtual art museum. Ing. Investig. [online]. 2006, vol.26, n.3, pp.78-84. ISSN 0120-5609.

This paper presents some indispensable technical aspects for designing an art museum based on virtual reality (VR) technology. A VR setting can be produced which is able to submerge users having a basic immersion level in a didactic, entertaining, cultural and artistic experience. Specialised tools, object-orientated programming language and low-cost peripheral equipment are suggested so that the VR experience can be developed and executed on reasonably-priced computers. The VR concept, characteristics, components, application and systems are analysed, as is the design for implementing it.

Palabras clave : virtual reality (VR); virtual reality system; VR hardware; VR software; virtual museum.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons