SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Impresión de diseños simétricos en la obra de EscherUna relación entre la geometría y el algebra (programa de Erlangen) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

SAMPER DE CAICEDO, Carmen Inés; PERRY, Patricia; CAMARGO, Leonor  y  MOLINA, Óscar. An example of the articulation of logic and dynamic Geometry in a plane Geometry course. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2012, n.32, pp.125-139. ISSN 0121-3814.

In this paper we present our point of view with respect to the role of mathematical logic in the teaching and learning of proof. We illustrate how to introduce topics of logic in a geometry course. To do so, we rely on results obtained during the workshop developed during the 20º Encuentro de Geometría y sus Aplicaciones. We present examples where dynamic geometry becomes a context that favors the suggested approach to mathematical logic.

Palabras clave : Mathematical logic; dynamic geometry; teacher training; teaching and learning of proof.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )