SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49Comunicación y producción de sentido: un abordaje no disciplinado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

SKLIAR, Carlos. Educating in fast times and innovation. Nómadas [online]. 2018, n.49, pp.13-25. ISSN 0121-7550.  https://doi.org/10.30578/nomadas.n49a1.

This article deals with the relationship between eras and education, emphasizing the question of whether transparency or identity are necessary and essential among the attributable characteristics to our current time and what education should or should not assume as its own. Therefore, the controversy between the idea of school as scholé (time of stoppage, free time) and the idea of school as preparation for the world of work are at stake.

Palabras clave : era; acceleration; innovation; communication; free time; education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )