SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número64La colectivización como estrategia de resistencia ante la censura en el teatro moderno en ColombiaLa "Religiosidad A" como clave de lectura de la primera parte de La enfermedad mortal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Escritos

versión impresa ISSN 0120-1263

Resumen

PEREZ BERNAL, Ángeles M.a del Rosario. Love as a "lonely adventure" in Hedwig and the Angry Inch, by John Cameron Mitchell. Escritos - Fac. Filos. Let. Univ. Pontif. Bolivar. [online]. 2022, vol.30, n.64, pp.136-148.  Epub 22-Sep-2022. ISSN 0120-1263.  https://doi.org/10.18566/escr.v30n64.a08.

Undoubtedly, the film Hedwig and the Angry Inch establishes a dialogue with the thesis of love exposed by Diotima of Mantinea in Plato's Banquet, in the sense of understanding love as a solitary adventure and primarily individual expansion. However, more than transferring the ideas of the Greek philosopher, the film opens a discussion about its validity and topicality in specific situations such as identity, ideology and gender. This is why anagnorisis becomes anamnesis in the film; dialectics is an agon, and identity, a becoming.

Palabras clave : Platonic Concept of Love; Diotima of Mantinea; Hedwig and the Angry Inch (film); John Cameron Mitchell (director); Anagnorisis; Dialectic; Identity; Becoming.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )