SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 issue2Research on writing in graduate studies: state of the artWhat do Basic Competence Standards of English as a Foreign Language (EFL) propose to guide cultural formation? author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Lenguaje

Print version ISSN 0120-3479

Abstract

MENTI, Alejandra Beatriz  and  ROSEMBERG, Celia Renata. Interacción en el aula y enseñanza de vocabulario: una revisión bibliográfica. Leng. [online]. 2016, vol.44, n.2, pp.261-287. ISSN 0120-3479.

El presente artículo presenta una revisión de las investigaciones antecedentes que analizan y describen los intercambios conversacionales entre docente y alumnos que promueven el aprendizaje del vocabulario en los distintos niveles de la escolaridad: inicial, primario y secundario. Asimismo, describe los estudios previos que tratan la relación entre el vocabulario y la alfabetización, y el impacto de ciertas estrategias pedagógicas en el aprendizaje de palabras en jardín de infantes y en la escuela primaria

Keywords : enseñanza; vocabulario; interacción; alfabetización.

        · abstract in English | French     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License