SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número70MARCADORES DISCURSIVOS EN EL BLOG DE JOSÉ RAMÓN FERNÁNDEZDOCUMENTACIÓN DE ARCHIVO E HISTORIA DE LA LENGUA: UNA REFLEXIÓN DESDE EL CASO COLOMBIANO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587

Resumen

PEREZ DURAN, Marco Antonio  y  MACIAS MEDINA, Teresa del Carmen. THIRD GRADE OF MIDDLE SCHOOL GRADERS’ INCORRECT USEOF PREPOSITIONS IN THEIR WRITING ASSIGNMENTS AT A SAN LUIS POTOSÍ SCHOOL. Linguist.lit. [online]. 2016, n.70, pp.71-86. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n70a03.

This study analyzes third grade of middle school graders’ incorrect use of prepositions in their writing assignments at a San Luis Potosí school. The aim is to identify students’ most common errors using prepositions. The analysis of these errors will allow researchers to create a contrastive table that will serve as a teacher’s pedagogical tool. With this tool, a teacher can point out the correct use of the prepositions students often misuse in class.

Palabras clave : prepositions; error analysis; syntax; pedagogic tool; high school..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )