SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número50Rutas para perfilar el ecogenoetnocidio afrocolombiano: hacia una conceptualización desde la justicia históricaLa teoría como práctica liberadora índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

DIEGUEZ, Ileana. Interpelling the "Academic Horse": For an Affective and Emplaced Practice. Nómadas [online]. 2019, n.50, pp.111-121. ISSN 0121-7550.  https://doi.org/10.30578/nomadas.n50a7.

This text examines the notion of situated knowledge to consider the emplacements that, from non-academic spaces in Mexico, interpellate and affect notions, stories and research strategies. The document addresses its analysis in response to the question of what it means to do research in a context of violent deaths and enforced disappearances in Mexico, which involves processes of exhuming and working with "the formless"and phantasmatic. Finally, it addresses the affective impact that a scenario where life is highly fragilized has upon the research work.

Palabras clave : Situated Knowledge; Emplaced Practices; Affect; Research; Forced Disappearance; Violence; Mexico.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )