SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2La creatividad como un desafío para la educación del siglo XXI: um desafío para a educação do século XXIDiseño instruccional: oficio, fase y proceso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

TAPIERO-VASQUEZ, Elías  y  GARCIA-QUIROGA, Bernardo. Neo-Systematic Theory and Comprehensive institutional Development. educ.educ. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.213-226. ISSN 0123-1294.

The article contains two parts. The first looks at the more relevant aspects of Niklas Luhmann's theory of social systems, with its neo-systematic paradigmatic condition. In the second part, this theory - supplemented with contemporary developments in education, learning and administration - provides a frame of reference for a model to deal with the crisis in institutional integration at the elementary level of the school system in Colombia . The model in question contributes to intelligent school management and, from the standpoint of school micro-policy, it proposes new developments in geopedagogy.

Palabras clave : Theory of social systems; educational management; integrated development; curriculum evaluation; educational policy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons