SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Frontera dinámica: contraste urbano rural en el Borde oriental de Medellín ColombiaSobre médicos, piaches y teguas: Una historia particular de la persecución, expropiación y transculturación de la medicina prehispánica en el Virreinato Del Nuevo Reino de Granada durante la conquista y la colonia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

ALMEIDA, João Gabriel. P2P Reflection and Logic Circles: A Didactic Alternative to MOOC Colonization. Ágora U.S.B. [online]. 2020, vol.20, n.2, pp.236-245. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.5141.

In the digital age, it is important to move towards a Transmedia People's Education. The concept is an articulation between the Latin American historical tradition, initia ted by Paulo Freire, and the recognition of the Transmedia category by Scolari (2018) as the most suitable one to define the set of knowledge involved in the active expe rience in virtual/analog hybrid communities. In this order, the strategy implemented from the online teaching mode and the community constitution of the Institute of Thought and Culture in Latin America (Ipecal) is an essential and meaningful com mitment.

Palabras clave : MOOC; P2P; Transmedia People's Education; Popular Education; Present Potential; and Non-Parametric Didactics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )