SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1De la caracterización de la población moradora al acompañamiento en la construcción de experiencias de resistencia al despojo, en la conflictividad urbana de la ciudad de Medellín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

TELLO-ZULUAGA, Jefferson; OCHOA LONDONO, Efraín Darío  y  HERRERA PEREZ, Jhan Carlos. Analysis of Attitudes of Practicing Teachers toward Inclusive Education. Ágora U.S.B. [online]. 2023, vol.23, n.1, pp.317-331.  Epub 11-Oct-2023. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.6166.

This is how the results allowed to analyze research on teachers' attitudes toward the inclusion of students with disabilities, originated in different latitudes and under particular contextual conditions, by making it possible to visualize trends in both methodological and logistical aspects, while showing a representative inclination toward positive attitudes, which constitutes a significant contribution to the establishment of future research processes. On the other hand, there is a lack of knowledge related to the regulations surrounding the processes of attention to diversity in educational institutions, which represents a challenge for governmental entities.

Palabras clave : Attitude; Inclusion; Teachers; Education, and Disability.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )