SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11Siete tesis sobre la descolonización de los derechos humanos en Karl Marx: Un diagnóstico popular para evaluar la calidad de la democracia en América LatinaLa tutoría como mediación para el desarrollo autónomo del estudiante índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tabula Rasa

versión impresa ISSN 1794-2489

Resumen

FIGUEROA SANCHEZ, Cristo Rafael. Perceptions of Bogotá in the Short Stories of Luis Fayad . Tabula Rasa [online]. 2009, n.11, pp.289-308. ISSN 1794-2489.

The article takes on the short story output of Luis Fayad between Los sonidos del fuego (1968) and Un espejo después y otros relatos (1995) with the objective of perceiving the variations of Bogotá, as well as the aesthetical mediations through which urban, political and social conflicts between the decades of the sixties and the nineties of the 20th century are represented in his literature. The Bogotan narrator is situated on the interstices of his city's problems to discover the unknown edges of a process that is not always evident in social or anthropological studies; thus the stories register the transformations of the urban space since when it stopped being a big village and until it converts into an overcrowded major city, visualizing remains of collective memories, existential and social conflicts, marginalizations and little histories of life, until it makes up a discursive framework that allows to read signs and faces of a city that is undergoing an eternal process of metamorphosis.

Palabras clave : stories; enunciation; city; marginal; displacement.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons