SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número13DEBATES HISTÓRICOS Y FILOSÓFICOS EN LA ENSEÑANZA DE LOS TEMAS SOCIALMENTE CONTROVERTIDOSAPORTES A LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO CONSTRUCTIVISTA: RESULTADOS EN DOS PAÍSES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

ZAMBRANO LEAL, Armando. Pedagogy and Didactics: Outline Of Differences, Tensions, And Relations Of Two Fields. Prax. Saber [online]. 2016, vol.7, n.13, pp.45-61. ISSN 2216-0159.

Pedagogy and Didactics are two fields whose nature, means, and aims reflect the contemporary debate of education. Education aims to see the movement of freedom in nature, since it is self-determination. Daughter of modern thought, Pedagogy seeks to understand the goals of education. Product of a society of control, Didactics sets its limits in learning. These two concepts reveal -because of their nature- tensions, differences, and relationships. In this paper some notions about the configuration of these concepts are outlined and some ideas on the urgency of the contemporary debate are placed

Palabras clave : Pedagogy; didactics; field; education; freedom; nature.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons