SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Estrategia didáctica para fortalecer la competencia de comunicación matemática por medio de la fotografíaModelamiento estadístico de la lixiviación con cianuro de un mineral del municipio de Andes, Colombia, como alternativa al proceso de amalgamación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Logos Ciencia & Tecnología

versión impresa ISSN 2145-594Xversión On-line ISSN 2422-4200

Resumen

HERNANDEZ-QUIRAMA, Andrea  y  OVIEDO-CACERES, María del Pilar. Inclusive education for the faculty is a challenge to be met alone. LogosCyT [online]. 2019, vol.11, n.2, pp.113-125.  Epub 28-Dic-2019. ISSN 2145-594X.  https://doi.org/10.22335/rlct.v11i2.832.

Introduction.

In Colombia, only 4.9% of the population with disabilities has a university degree. This is what prompted this study to be conducted at Universidad Industrial de Santander and Universidad Santo Tomás de Bucaramanga, aimed at describing the perceptions of the educational community according to its interaction with students with disabilities.

Methodology.

Qualitative, descriptive exploratory research: 33 interviews were conducted with the academic community and analyzed following a discovery, coding and relativization process

Results.

Teachers experience difficulties in teaching students with disabilities, as they have no training or pedagogical tools to work with in the classroom. Their willingness and dedication to favor student learning is identified.

Palabras clave : Teaching; university; disability; pedagogy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )